Wat te doen bij schade - Autoschade Latour

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Schademelding
 

Wat te doen bij autoschade?

1. Autoschade melden
Vul ter plekke het Europees Schadeformulier in en stuur dit aan uw lease- of
verzekeringsmaatschappij of assurantietussenpersoon.
Heeft u deze niet bij de hand dan kunt u deze hier
downloaden!

Meld de autoschade telefonisch bij uw lease- of verzekeringsmaatschappij of
tussenpersoon. Geef hierbij aan dat u de autoschade laat herstellen door Autoschade Latour.
Bent u WA verzekerd en zelf niet schuldig aan de schade dan hoeft u als alleen de maatschappij te bellen en wij doen de rest.

2. Contact met Autoschade Latour

Bel 040 251 88 37  (lokaal tarief) of neem
contact op met via ons contactformulie
r om een afspraak te maken, zodat wij de schade kunnen beoordelen. Ook kunt u zelf online uw schade aan ons doorgeven via ons online schade formulier.

3. Autoschade Latour legt vast
Wanneer u de schade aan uw auto door Autoschade Latour laat beoordelen, dan wordt deze digitaal door ons vastgelegd. Zo hebt u altijd bewijsmateriaal voor uw verzekering of leasemaatschappij. Als u na deze beoordeling de schade door Autoschade Latour wilt laten herstellen, ondertekent u een opdrachtbevestiging en wordt een afspraak met u ingepland.

4. Herstelafspraak
Er wordt een herstelafspraak met u ingepland als uw auto nog rijdt en verkeersveilig is. Zo niet, dan laat u uw auto staan bij ons. Indien mogelijk voeren we een noodreparatie uit, zodat u alsnog veilig de weg op kunt gaan.

5. Mobiliteitsgarantie
Terwijl wij uw auto herstellen, kunt u gebruik maken van een door ons uitgegeven leen auto.

6. Onderdelen en planning
Na de beoordeling bestellen wij de benodigde onderdelen. Ook maken wij een nauwkeurige planning, zodat u snel weer in uw herstelde auto op weg kunt.

7. Op de hoogte blijven
Wij houden u per e-mail of telefoon op de hoogte van de status van de herstelwerkzaamheden. Zo weet u precies waar u aan toe bent!

8. Schade hersteld
U wordt door ons geïnformeerd zodra uw auto gereed is. U kunt uw auto dan op de afgesproken dag en tijdstip ophalen.

9. Eigen risico?
Een eigen risico hoeft de klant niet te betalen en eventuele extra korting is bespreekbaar.

10. Verzekering en eigen risico?
Bij schade komen er altijd vragen in u op die niet altijd allemaal meteen te beantwoorden zijn. Hoe ben ik verzekerd? Wie heeft er schuld? Hoe zit dat met mijn eigen risico? Hoe zit het met de korting op mijn premie?

Bij cascodekking en/of een extra rechtsbijstandverzekering wordt de schuldvraag door uw verzekeraar uitgezocht. Met alleen een WA verzekering, WA+ verzekering of een Mini Casco (beperkt casco) verzekering ligt dit anders. In deze gevallen zult u zelf de schade moeten verhalen bij de tegenpartij. Met deze en vele andere vragen helpen wij u graag verder.


Neem contact op met 040 251 88 37 (lokaal tarief) we helpen u graag de schade te beperken!


Bij Autoschade Latour bent u verzekerd van een perfect herstelde auto!

 
 
 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu